zondag 6 april 2014

Rrrrrrrradijs! De eerste oogst

 
Gisteren heb ik de eerste radijsjes uit de kas kunnen oogsten en zeg nou zelf zien ze er niet uit om op te eten? Ik moet ook eerlijk bekennen dat ze het nog wel hebben gehaald tot aan huis maar dat ze de koelkast niet meer hebben gered. Daar doe je het tenslotte ook voor een deel voor, zo vers mogelijk eten.
 
De nieuwe radijszaden voor de radijzen buiten, zijn inmiddels ontkiemd. Ik wil komende maanden immers wel radijzen kunnen blijven oogsten dus moet ik er ook voor zorgen dat er gezaaid blijft worden. Dit geldt ook voor de sla. De eerste kroppen kan ik oogsten en de sla die ik een aantal weken geleden heb opgekweekt staan inmiddels in de koude kas. Tijd om nieuwe kroppen te zaaien.
 
Op de prei na die wat klein blijft, doet alles het goed. De peulen hebben zich inmiddels vastgeklampt aan het gaas en de doperwten kunnen volgende week worden uitgeplant. De uien hebben allemaal al groen loof, de spinazie groeit hard, de raapjes moeten weer worden uitgedund omdat ze elkaar verdringen en de groenten in de koude kas gaan als een speer.
 
Door het mooie weer heb ik een beetje tijd over om andere leuke dingen te gaan doen zoals het maken van de broccolisalade uit mijn nieuwste kookboek "The Green Kitchen". Deze salade is echt geweldig. Ik ga hem morgen in de lunchpauze samen met een vriendin oppeuzelen. Het recept zal ik binnenkort op mijn blog zetten.
 


Geen opmerkingen: