zondag 25 juni 2017

Wat een oogst!


Wat is het een goed tuinseizoen! Alles groeit als kool en ik oogst dan ook een paar keer per week. Wat een rijkdom zo uit de tuin op je bord.

Omdat ik een teveel courgetteplanten had gezaaid (ik had verwacht dat er een paar niet op zouden komen) heb ik nu ontzettend veel courgettes. Van de courgettes maakte ik al een paar keer soep en courgettepannenkoekjes. De volgende oogst is voor de inmaak.



Ook de pompoenen gaan hard. Vorig jaar werd alles opgegeten door de slakken maar dit jaar verwacht ik een mooie oogst. 


Ook in de kas groeien de snackkomkommer goed en van de week oogstte ik de eerste bietjes en wortelen. Alle doperwten zijn inmiddels ook geoogst (wat waren het er veel) en de tuinbonen zijn vandaag aan de beurt. Op de bedden die vrij komen zaai/plant ik winterwortelen en peulvruchten.


Niet alleen de groenten doen het goed. Ook van de bloemen wordt regelmatig geplukt. Leuk voor in huis maar ook superieur om cadeau te doen. Van mij mag het tuinseizoen nog even duren.




10 opmerkingen:

Jolanda Toet zei

Wat een prachtige tuin heb je toch! En je foto's... wwanzinnig mooi! Dankjewel dat je ons ondanks de ongetwijfeld vele uren werk in je tuin, laat meegenieten, ook op Instagram! ❤🍅🥕🌶🥔❤

Anoniem zei

Wat een oogst! Heerlijk

Unknown zei

Wat lief! @jolanda Toet

Unknown zei

Dankjewel! @Anna Maria En jij gefeliciteerd met de kleine! Wat leuk!

Leonie zei

Mooie oogst, en zo te lezen zit er nog veel meer aan te komen! Geniet ervan!

Unknown zei

Gaan we doen! @leonie Hoop dat jij ook lang door mag oogsten.

Bloemenmuur zei

Je hebt een super leuke tuin :)
Mooie oogst ook!

Unknown zei

Dankjewel!@ @bloemenmuur

hovenier Deventer zei

Dat is inderdaad een flinke oogst. Wat een heerlijke kleurrijke foto's heb je er bij staan, leuk om te zien!

Unknown zei

Dankjewel! @hovenier Deventer Het was al met al best een mooi moestuinjaar. Op naar het volgende!