vrijdag 5 oktober 2012

Oogst: Pepers

Zou het nog goed komen met de rest van de pepers en de tomaten? Vandaag pas heb ik de eerste Madame Jeanette pepers en de eerste rode pepers kunnen oogsten. Het is aan de late kant maar ik ben blij dat ik ze nog even heb laten staan. Aan de struikjes zelf ligt het niet. Ze zitten nog vol met pepers. De vraag is alleen of ze nog gaan kleuren. Ik laat me verassen!

De grote struik met saladepepers telt zeker zo'n 50 pepers. Ik houd de temperaturen goed in de gaten zodat ik hem, mocht dat nodig zijn, ook tijdig naar de koude kas kan verhuizen.

Door de storm van afgelopen dagen is er een tak van mijn tomatenplant geknakt. Zo dus maar even kijken wat we met de groene tomaten gaan doen.

Voor de rest gaan de paprika's goed. De grote puntpaprika's kleuren eindelijk rood en de Sweet Bananana's zijn eigenlijk allemaal rijp om te oogsten maar het zijn er zoveel dat ik er nog een stuk of tien aan de struik laat hangen.

De pluksla, radijzen, veldsla en rucola gaan ook goed. Ik ben benieuwd of het lukt om het jaar rond verse sla te oogsten. Wordt vervolgd ..........

Geen opmerkingen: