maandag 6 april 2015

Moestuin Miep in de bladen!



En dan sta je ineens samen met het groenlab, tuinhuisjeroosraak, deboon, en moestuinmoeder in de Margriet Food. Hoe leuk is dat! Zeker omdat ik er zelf niets van af wist.

Ook staat Moestuinmiep met een foto in het nieuwe Bunzlau Magazine. Het Bunzlau servies gebruik ik veelvuldig voor het maken van mijn foto's omdat ik vrolijk wordt van de prachtige blauwe kleur.

Op eerste Paasdag heb ik de eerste kassla kunnen oogsten. Geen hele grote krop maar wel een lekkere malse. Van de sla makte ik een salade van geroosterde groente, noten en eetbare viooltjes die inmiddels ook weer geoogst kunnen worden. Fijn dat het er weer allemaal is.

Van de Daslook (wilde knoflook) en Bieslook maakte ik een heerlijke kruidenboter. Naast de zelfgebakken broden, overige salades en belegde panini's kon eerste Paasdag niet meer stuk.

Gisteravond ben ik nog even naar de tuin geweest om de plantuien te planten. Voor mijn doen aan de late kant maar door tijdgebrek kon het helaas niet eerder. Vandaag ga ik de Zinnia's verspenen en als het weer het toelaat vanavond nog even de aardappelen poten.

De knoflook en tuinbonen groeien prima net als de sla, rucola, radijzen, paksoi, broccoli en selderij in de koude kas. In de tuin aan huis staat de zomerprei en de courgettes (geel en groen). Van de week ben ik een paar dagen vrij en ga ik nog meer groenten zaaien.


6 opmerkingen:

Elisa zei

Oh wat super gaaf, heel tof!

leonie zei

Leuk zo'n onverwachte publicatie! Je wordt nog beroemd....:)

Els04 zei

Proficiat!!!

Unknown zei

Dankjewel @madam elisa @leonie en @Els04 Het was zo grappig om een blog van een ander te lezen en dan te zien dat je er in staat!

Ria Wanrooij zei

Pfoe! Eervolle vermelding waard zeg.

Unknown zei

Dankjewel @riawanrooij! Je hebt een mooie site!