zondag 3 juli 2016

Tuinieren in de regen

Het voordeel van alle regen is dat ik meer tijd binnen heb doorgebracht, en dan met name in de keuken. Nieuwe recepten uitproberen is altijd leuk en zeker als je in de tuin even weinig kan doen.

Niet dat ik blij ben met de vele regen want hierdoor heb ik de aardappelen en de knoflook eerder geoogst dan de bedoeling was. Het klimaat is heerlijk voor slakken en ook dat heb ik geweten. Pompoenen en stambonen tot twee keer toe weggegeten. Dit jaar maar een stuk of vijf Zinnia's terwijl ik er iets van vijftig had opgekweekt. Ook de pepers en tomaten doen het minder goed. Maar wie weet trekt dat nog bij als de zon eenmaal doorbreekt zoals vandaag.

Gelukkig doen Vrouwenmantel, Duizendschoon, Moederkruid, Puntwederik en alle Hortensia's het fantastisch zodat ik toch iedere week boeketten binnen en buiten heb staan.

De stambonen die ik opnieuw had gelegd nadat slakken de hele planten hadden opgegeten, doen het nu goed. Net als de courgettes en de uien. Met de courgettes heb ik al veel gerechten gemaakt. Een taart, gerookt door de salade en natuurlijk de courgettepannenkoekjes (recept augustus 2014 van dit blog).

De uien laat ik nog een paar weken in de grond totdat ze echt uitgegroeid zijn. De stelen zijn inmiddels gestreken dus het sap kan volledig naar de bol.

Op Facebook en Instagram ben ik ook aardig actief. De laatste weken post ik wekelijks op Facebook en bijna dagelijks op Instagram. Op Instagram alweer op weg naar de 1500 volgers.

Gisteren ontdekte ik dat Moestuinmiep op www.homeshopping.nl staat vermeld in de top vijf van leukste moestuinblogs. Erg leuk om te lezen.

In een volgend blog volgt een verslag van de uien en knoflookoogst. Ondanks de vele regen heb ik een top knoflookoogst en ik hoop dat ik dat ook van de uien kan zeggen.











4 opmerkingen:

Els04 zei

mmm!

Unknown zei

Dankjewel Els! @Els04

Nicky zei

Prachtige foto's, ik heb je blog pas net ontdekt maar ik vind hem helemaal top!

Unknown zei

Dat is leuk om te horen @nicky