zondag 5 juni 2016

Homemade uit eigen tuin

Sinds een paar weken heb ik het gevoel dat ik de helft van de dag in de moestuin ben om te oogsten, onkruid te wieden, te zaaien en te planten en de andere helft van de dag in de keuken sta om alles te verwerken.

We eten nu bijna dagelijks uit de tuin en om niet van dezelfde groente steeds hetzelfde recept te maken moet je de tijd nemen om wat uit te proberen. Dat heb ik gedaan en dat bevalt super! Maakte ik van Broccoli de meeste keren salades, nu maakte ik een Broccolitaart met mozzarella, tomaten, eieren en ui.

De radijzen die ik teveel had (ja er zijn grenzen aan het eten van radijzen) gaf ik nu eens niet weg maar daar maakte ik zoetzuur van. 

Van de vlierbloesems die in het wild groeien maakte ik een heerlijke siroop. De siroop gaf ik samen met wat zelfgebakken stokbroden, homemade kruidenboter en een tuinboeketje aan een vriendin waar  we van het weekend zijn wezen borrelen en eten.

De hoosbui van gisteravond heeft een ravage aangericht op het aardappelbed. De gebroken takken heb ik verwijderd en de aardappelen heb ik opnieuw aangeaard. De pompoenen hebben net als vorig jaar een slechte start. Ik hoop dat het nog goed komt en zo niet dan heb ik in geval van nood nieuwe gezaaid. 

Komende dagen belooft het mooi zonnig weer te worden. Dat is niet alleen voor ons fijn maar ook voor de tomaten en pepers. Die kunnen dat zonnetje best gebruiken.










Geen opmerkingen: