zondag 1 april 2018

Eindelijk een beetje groen!

Het weer kan beter maar wat wordt het al groen in de kas. De kroppen sla doen het goed in de hoge bak en ook de gezaaide mesclun groeit beetje bij beetje groter. In de kas aan huis staan de tuinbonen en doperwten te wachten tot de grond wat droger is en hebben de pepers inmiddels ieder een eigen potje.


Op het terrein zelf groeit de Daslook er flink op los en daar maak ik graag gebruik van. Ook dit jaar het Daslookseizoen weer gestart met een heerlijke pesto die goed smaakte aan de paastafel met zelfgebakken stokbroden.


De gekochte slaplantjes ontwikkelen zich tot mooie kropjes. Door de kou van afgelopen weken heb ik nog niets geoogst omdat ze nog iets te klein zijn maar ik heb er alle vertrouwen in dat dit komende weken goed gaat komen.

De uitgedunde Rucola kiemen gebruik ik voor soepen, salades en op brood. Het deel dat ik over had heb ik samen met wat groenten plantjes bij de minibibliotheek bij de tuin aan huis gezet.


Bij Daslookpesto hoort natuurlijk heerlijk zelfgebakken stokbrood. Het was lang geleden dat ik ze had gebakken en nu ik ze weer geproefd heb begrijp ik niet waarom ik zo lang heb gewacht ......

Geen opmerkingen: