zondag 15 april 2018

Wat een groen al!


Wat is het hard gegaan afgelopen weken. Het groen schiet letterlijk de grond uit. De rabarber lijkt met de dag te groeien en van de week oogstte ik de eerste sla. Wat heb ik dat gemist.



De kas staat vol met zaailingen en het wordt steeds lastiger om een plekje te vinden om te lunchen. Maar niets te klagen, ik ben al lang blij dat alles het zo goed doet. De courgettes, Oost Indische kers en Pepers zijn inmiddels verspeend en hebben een eigen potje.
De uien zijn inmiddels geplant en de aardappelen gepoot. De eerste radijskiemen komen omhoog en de snijbiet heeft het gewoon de hele winter gedaan. Daar heb ik maar een klein beetje bij bij hoeven zaaien.

De tuinbonen en knolselderij zijn uitgeplant en de tuinbonen die over waren en die ik heb gekregen staan nu in manden.


Niet alleen de groenten groeien goed, ook het onkruid komt omhoog. In dit geval niet zo heel erg omdat ik al heel lang van brandnetels thee en tinctuur wilde maken. Voor de thee droog ik de jonge toppen in de voedseldroger. De smaak is een beetje als spinazie. Niet echt lekker maar super gezond. De tinctuur heb ik op alcohol gezet en moet nog drie tot vier weken staan. Het zou goed zijn voor huidproblemen. Ik ben heel benieuwd.



Maakte ik met de Pasen van verse Daslool, pesto. Dit weekend heb ik het gemengd met Ricotta. Same met een versgebakken stokbroodje smaakte het heerlijk. Gewoon wat fijngehakte Daslook mengen met Ricotta.

2 opmerkingen:

Dreaming of Cakes zei

Echt heerlijk al dat groen, je inspireert mij echt met die prachtige foto's
Blijf lekker door gaan

Unknown zei

Dankjewel! @dreaming of cakes . Wat een superlief bericht.