zondag 7 april 2013

Een voorzichtig begin

De vorst lijkt nu echt een beetje plaats te gaan maken voor wat aangenamer weer. Ik ben daarom van het weekend maar begonnen met voorzichtig wat tuinbonen te planten.



De eerste twaalf stuks staan sinds vrijdag in de grond. Ze staan een beetje eenzaam zo op de verder kale tuin maar hopelijk duurt dat niet lang meer. De rabarber laat zich voorzichtig zien en vandaag heb ik de sjalotten Red Baron gepoot. Om ervoor te zorgen dat ik ze morgen niet opnieuw hoef te poten (de duiven schijnen ze nogal eens uit de grond te tikken), heb ik rijshout langs het bed gezet. Het rijshout, takken van de kronkelwilg, lag langs de kant van de weg om weggegooid te worden. Ze hebben nu een mooie nieuwe bestemming.

In de tuin bij ons huis heb ik de eerste sla planten uitgeplant in een tunnel van plastic folie. De zelfgezaaide slaplantjes staan tot ze groot genoeg zijn om uit te planten, in de koude kas. Net als de bloemkool, de Oost Indische kers, de sugar snaps, het komkommerkruid, de peterselie en de nieuw gelegde tuinbonen.

Binnen groeit alles als kool. De tomatenplanten heb ik voor de 2e keer opgebonden. De pepers doen het goed, de courgette wil iets te graag en de pompoenen zijn langzaam aan het ontkiemen.

Voor deze week staan het zaaien van de erwten, nog meer sugar snaps en de goudsbloemen op de planning. Op de tuin ga ik verder met het poten van sjalotten, uien en het uitplanten van de tuinbonen.
Wordt vervolgd ...........
 

2 opmerkingen:

@nnemiek zei

Ook al zo lekker bezig! Alles begint nu zo'n beetje te groeien..heerlijk....mijn sugarsnaps kunnen komende week ook uitgeplant worden, ze zijn nu een 5 cm hoog...zo lekker he...en zal idd ook de courgette gaan zaaien.

groetjes Annemiek

Unknown zei

Inderdaad! We hebben zo lang moeten wachten. Voor mij is het de eerste keer dat ik sugar snaps ga planten. Het is nog even uitvinden hoeveel plantjes het moeten gaan worden en hoeveel boontjes ik nog moet gaan leggen maar dat komt goed. Ik houd je blog in de gaten om te kijken hoe alles bij jou vordert!