zaterdag 28 december 2013

Aardperen en kerstballen


Afgelopen weken waren druk, leuk en rommelig. Met vriendin Liesbeth ging ik lunchen op het steeds leuker wordende Katendrecht en met vriendin Sandra  ging ik lekker naar de sauna en een dagje naar de Noordermarkt in Amsterdam.
Tussendoor moest er ook nog gewerkt worden, het huis kerstproof gemaakt worden en  "proef"gekookt worden voor de kerstdagen. Gelukkig is alles gelukt en hebben we genoten van twee drukke maar heerlijke kerstdagen.

Omdat ik deze weken vrij ben, ben ik ook weer wat meer op de tuin aanwezig. De aardperen zijn niet aan te slepen. Ik schat zo'n kilo of twintig. Vandaag maakte ik empenada's met aardpeer. Het recept komt zeker nog een keer op mijn blog.
De tuin staat er ondanks dat er niet zoveel gebeurd netjes bij. Zo'n 30 knoflooktopjes steken boven de grond, de preien staan prachtig en de boerenkool wordt druk bezocht door een of ander beestje. Gelukkig staat er voldoende dus hebben we er niet direct last van.

Voor de rest ben ik mij al aan het voorbereiden voor het voorjaar. Vorige week heb ik alweer de eerste zaden besteld want de pepers kunnen nu al gezaaid worden. Hopelijk zie ik komende week tijd om een tuinplan voor volgend jaar te maken.

Maar eerst moeten er volgende week nog oliebollen worden gebakken en komen oud collega's ze nog altijd proeven, testen en meenemen. Ik kijk er naar uit. Heerlijk!
 

Geen opmerkingen: