zaterdag 3 mei 2014

Moestuin Miep op Facebook!!



















Soms heb je wel eens dat je even snel iets wilt delen en dat een blog daar dan net een te groot podium voor is. Een snelle update van de moestuin, een leuke foto, een mooie oogst of de aankondiging van een nieuw blog, dan biedt Facebook uitkomst. Vandaar dat Moestuin Miep sinds kort ook op Facebook te vinden is. 
Mocht je het leuk vinden om deze korte updates te volgen of mogelijk in de toekomst te zien wat anderen voor praktische tips of vragen hebben, ga dan naar https://www.facebook.com/moestuinmiep en klik op de "Vind ik leuk" button.
 
Zoals de foto's al laten zien is er de afgelopen week aardig wat geoogst. Kroppen sla, spinazie, radijsjes en rabarber. En dan heb ik het nog niet over de venkel en de raapjes die zich vast afvragen waarom ze nog in de grond staan. Zij komen zeker komende dagen aan de beurt.
 
De sla en radijzen zijn opgegaan in lekkere salades en van de rabarber heb ik (voor de tweede keer dit seizoen) compote gemaakt.
 
Van de week heb ik nog wat oranje en paarse wortelen gezaaid. Deze combinatie leek mij zo mooi en vandaag op de Rotterdamse oogstmarkt, kon ik ook zien dat dat zo is. Er lagen prachtige bossen wortelen in de kleuren geel, oranje en paars. Wat een mooie gerechten kan je daarmee maken!
Verder was er weer een mooi aanbod van o.a. kazen, mosterd, olijfolie, koffie en thee, kookboeken, kruidenplanten, en pesto's. Nieuw voor mij was de stand met Stadskruiden. Heerlijk geurende bosjes kruiden bedoeld voor in je gerechten of een lekker "bakkie" thee.
Nadat we de markt hadden verlaten vroegen we ons allebei af waarom we eigenlijk niet vaker gaan want deze markt is zo leuk! 
 
17 mei krijg ik in ieder geval een herkansing want zoals ieder jaar ga ik dan met twee vriendinnen naar Rotterdam Zaait. Ik kijk ernaar uit!
 
 

4 opmerkingen:

@nnemiek zei

Wat een prachtige rabarber, bij mij gaat die altijd weer kapot...nu staat er weer een nieuwe plant waar hoogstens 2 stelen te oogsten zijn :) Ik ga je zeker "liken" op facebook!

Unknown zei

Ze zeggen dat je van rabarber de eerste 2 jaren niet mag oogsten en dat als je oogst je "het hart" moet laten zitten. Ik heb wat oudere planten maar ook jongere en die jongere blijven een stuk achter. Hopelijk geven ze volgend jaar mooie stengels. Ik zag dat jouw kolen echt als kool groeien! Je hebt je stuk grond in korte tijd tot iets moois opgewerkt hoor. Leuk! We zien elkaar op Facebook!

Unknown zei

Wat een superoogst al, zo vroeg in het jaar. Ziet er geweldig uit! En natuurlijk ga ik je 'liken' op Facebook!

Unknown zei

Ik ben er ook heeel blij mee Jolanda! De sla en radijzen zijn in de koude kas opgekweekt, vandaar de vroege oogst. Inmiddels heb ik al twee keer nieuwe sla gezaaid en ik denk dat deze ook al bijna geoogst kan worden. Top dat je mij liked op Facebook!