zondag 29 juli 2012

Komkommerplant

 Hoe snel kan het gaan in een paar weken tijd! Na een slechte start buiten heb ik de komkommerplant een aantal weken geleden in de koude kas ondergebracht. Dat beviel vanaf de eerste dag goed want je zag de plant daadwerkelijk per dag groeien. De stokken van 1,80 waren al snel niet meer in lengte toereikend waarop ik de klimmer weer terug naar beneden heb geleid.

Om twee tot drie komkommers te laten volgroeien heb ik de kleinere komkommers verwijderd (voorzover ze er niet vanzelf van afvielen).
En dat is goed gelukt. De eerste twee geoogste komkommers
waren van een fors formaat en voortreffelijk van smaak.
Omdat in het voorjaar en het begin van de zomer, het weer niet echt mee wilde werken, is een aantal komkommerplanten gesneuveld. Geknakt voordat ze goed en wel konden gaan klimmen. Welke komkommerplant het uiteindelijk tot dit blog heeft geschopt weet ik daarom niet. Is het de zelfgekweekte plant van de zoon van mijn collegaatje, de zelfopgekweekte plant van mijn vriendin of de zelfgekochte ...........

Hoe dan ook, nu ik over een (kleine) koude (muur)kas beschik, worden ze volgend jaar direct vanuit de kas opgekweekt.

Geen opmerkingen: