vrijdag 11 mei 2012

Rabarber(taart)

Vandaag had ik eindelijk tijd om een rabarbertaartje te bakken. Ik had moeite om de stengels eruit te draaien omdat ze inmiddels flink waren gegroeid. Maarrrr het is gelukt. De taartjes (het zijn er 2 geworden) zien er mooi uit. Het blad, gigantisch groot overigens, heb ik bij de sla gelegd in de hoop dat alle slakken uit de hele omtrek zich hierop gaan storten zodat ik ze morgen alleen nog maar hoef op te rapen en weer netjes op gemeentegrond (ver van mijn tuin) uit kan zetten.

Ondanks de te koude temperaturen (morgen wordt het 12 graden), groeit alles gestaag door.
Van de radijs kan ik regelmatig oogsten en de nieuwe zaaisels zijn inmiddels ontkiemd. De waterkers doet het ook goed in de schaduw en wordt van het weekend voor een deel opgedeeld om weg te geven.

De tomatenplanten en de courgette die boven in een kamer geduldig staan te wachten tot ze naar buiten mogen, heb ik maar alvast een voorproefje gegeven. Ik heb ze gisteren verhuisd naar de koude kas buiten.
De pepers zullen nog een tijdje moeten wachten.

In de kruidentuin loopt alles enorm uit en ik oogst al regelmatig om wat kruiden aan gerechten toe te voegen of om een lekkere verse labneh te maken. De salie staat op punt om in bloei te komen. Wat een bloemenzee geeft dat altijd.

Morgen naar Rotterdam zaait en ik ben heel benieuwd waar ik allemaal mee thuis kom ............

1 opmerking:

Anoniem zei

Wow! Krijgen we het recept van de rabarbertaart nog?