dinsdag 29 mei 2012

Nieuwe oogst radijsjes


De radijzen die ik op 3 mei jl had gezaaid kunnen voor een deel worden geoogst. Ze zijn groter dan de vorige oogst. Dit keer had ik ze niet in de grond maar in een flexibele mand gezaaid.
Het is niet alleen een leuk gezicht maar het is dus ook goed te doen. Het wordt tijd om weer nieuwe te  zaaien want ik moet mijn voorraad natuurlijk wel op peil houden.


Radijzen mogen niet 2 keer op dezelfde plaats gezaaid worden dus ik zal naar een ander plekje uit moeten kijken. Misschien zaai ik ze wel in de volkstuin. Inmiddels is het eerste bed daar klaar (met dank aan Jacques en Peet) en staan de aardperen in de grond. Van de week heb ik sla gezaaid en deze week, als de ergste hitte voorbij is, ga ik weer het e.e.a. zaaien.


Voor de rest groeit alles goed. De tomaten heb ik gisteren nog maar eens een keer goed opgebonden en samen met de pepers zie je hier en daar de eerste vruchten verschijnen. Wie ook vruchten heeft is de courgette.
Het duurt nog even voordat hij geoogst kan worden maar het begin is er. Ik hoop maar dat de vrucht er deze keer aan blijft zitten. Vorig jaar vielen de bloemen eraf en kwamen er rotte plekjes aan de vrucht. Ik had gelezen dat dat voor een deel ook me de bestuiving te maken heeft. Vandaar dat ik dit jaar het heft in eigen hand heb genomen en de courgette bloemen met de hand heb bestoven. Op de foto zie je de wattenstokjes nog liggen. Nu is het even afwachten tot de vrucht volgroeid is. Ik heb er alle vertrouwen in en ga vast op zoek naar een nieuw recept.

Geen opmerkingen: