vrijdag 1 november 2013

Pastasalade met gerookte kipfilet, tomaat, appel en veldsla (recept)

Nu de dagen steeds korter worden blijft het tuinieren beperkt tot even snel iets plukken voor het avondeten of de lunch. De meeste bedden zijn ingezaaid met rogge en op de bedden die nog vrij zijn staat de winterprei, snijbiet, boerenkool, de aardperen, wintersla en veldsla.

Ik maak nog steeds gebruik van de uien die ik een paar maanden geleden heb geoogst en ook de pompoenen blijven nog maanden houdbaar. Dat maakt het tuinieren nog leuker!

De meeste bedrijvigheid vindt nu binnenshuis plaats. Afgelopen weken bakte ik regelmatig brood en probeerde ik nieuwe recepten uit waaronder een heerlijke pittige pompoensoep.

Omdat er nu toch echt wat van de sla geoogst moest worden heb ik eeen pasta salade gemaakt met daarin verwerkt twee handjes veldsla. Het recept heb ik jaren geleden gekregen van mijn inmiddels (veel te jong) overleden buurvrouw. In de loop der jaren heb ik het recept een beetje aangepast.



 
RECEPT
 
250 gram volkoren pasta
400 gram gerookte kipfilet (ik gebruikte biologische kipfilet)
1 appel
1 sjalot
1/3 komkommer
3 tomaten
3 eieren
zilveruitjes
bouillonblokje
2 el mayonaise
2 el picalilly
2 handjes veldsla
 
Kook de pasta met het bouillonblokje. Spoel de pasta af met koud water en laat het in de koelkast goed koud worden. Kook de eieren en laat deze afkoelen. Snijd de appel, de ui, de komkommer, de eieren en de tomaat in stukjes en voeg ze samen met de zilveruitjes aan de pasta toe. Meng het geheel goed en voeg naar smaak de mayonaise en picalilly toe. Voeg als laatste twee handjes veldsla aan de salade toe.

2 opmerkingen:

Anoniem zei

Dank je wel voor jouw mooie blog. Als beginnend en onwetende moestuinder neem ik graag af en toe een kijkje. Ik ga iig pompoenen op mijn lijstje zetten!

Groet Annamarie

Unknown zei

En jij bedankt voor je enthousiaste reactie! Ik wens je voor volgend jaar veel moestuinplezier en een goede (pompoen)oogst.